Testosteron op een natuurlijke wijze verhogen 2

testosteron verhogen, verlaagd testosterongehalte

Testosteron is iets wat we allemaal in ons lichaam hebben zitten. De één maakt het meer aan dan de ander, maar testosteron is toch echt een lichaamseigen stofje dat geproduceerd wordt door de testikels en bijnieren, bij vrouwen in de eierstokken en bijnieren. Wanneer je een testosteron dip hebt, en dit heeft vooral betrekking op mannen, dan kan dat vervelende gevolgen hebben. Het testosterongehalte daalt van nature bij mannen die ouder worden. Maar wist je ook dat mannen tussen de 40 en 55 jaar al een daling van 50% hebben dan toen ze nog jong waren? Hoe dat precies komt lees je onder andere in dit artikel.

Symptomen van een verlaagd testosterongehalte

13 miljoen mannen hebben een te laag testosteron niveau en dit zorgt bij wel 70% van de mannen tot een erectiestoornis. Dat heeft het Amerikaanse bureau voor statistiek bekend gemaakt. Vooral mannen die een te laag testosteronniveau hebben kunnen last krijgen van de volgende symptomen.

  • Depressie
  • Stress
  • Verlies van spiermassa
  • Stemmingswisselingen
  • Geen spiermassa kunnen opbouwen en vasthouden in benen en armen
  • Overtollig buikvet (bierbuikje)
  • Een bleek gezicht, soms ook droge ogen
  • Minder tot geen zin in seks
  • Erectiestoornissen
  • Spataderen rond testikels

Testosteron op een natuurlijke manier verhogen

Het is mogelijk om je testosterongehalte omhoog te krijgen door middel van kunstmatige voedingssupplementen. Ik wil deze supplement absoluut niet onderuit halen. Maar wist je ook dat je door middel van kleine aanpassingen in je levensstijl, je testosteron aanzienlijk kunt verhogen?

1) Neem meer Zink in
Het is belangrijk om voldoende zink binnen te krijgen. Zink vind je in rood en wit vlees, schaal- en schelpdieren (denk oesters), pitten en zaden, kiemen en ook noten. The National Institutes of Health heeft onlangs bekend gemaakt dat vooral oesters veel meer zink bevatten dan andere voedingsmiddelen.

2) Krachttraining
Krachttraining zorgt voor een snelle toename van testosteron. Vooral de high intensity interval training is daarbij een absolute aanrader. Het is belangrijk dat je per dag minimaal 60 minuten traint. Vooral intensieve trainingen zorgen voor meer natuurlijke aanmaak van testosteron. Zorg daarbij wel voor voldoende rust zodat je spieren ook kunnen ontspannen en herstellen.

3) Vitamine D
In onder andere Nederland blijkt dat de meeste mensen onvoldoende buiten komen, en zo ook te weinig vitamine D aanmaken. Uit recent wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat vitamine D een positieve invloed heeft op testosteron. Dit resultaat kwam naar voren in het zelfde onderzoek waarbij ze gezonde testpersonen met overgewicht (die bezig waren om af te vallen), vitamine D toediende waarna hun testosteronniveau aanzienlijk hoger werd.

2 thoughts on “Testosteron op een natuurlijke wijze verhogen

  1. Reply Koen Aug 9,2016 6:17 pm

    Sporten en dan met name krachttraining werkt inderdaad heel goed om je testosteronniveau omhoog te krijgen.. zelf sport ik ook veel maar wil ik meer spiermassa, dat is de reden waarom ikzelf een testo booster gebruik. Meer mensen die dat doen? Mvg,

  2. Reply Mathijs Aug 14,2016 4:06 pm

    Helaas heb ik de meeste symptomen uit dit lijstje. Liep al langer met de gedachte dat mijn testosteron aan de lage kant was. Dit bevestigd mijn voorgevoel wel degelijk. Heb een testosteron booster besteld en ben heel benieuwd naar de uitwerken ervan.

Leave a Reply